Korzyści dla nauczycieli i szkoły

Rozwój kadry dydaktycznej:

Udział w programie pozwala nauczycielom na doskonalenie kompetencji zawodowych poprzez uczestnictwo w specjalistycznych, bezpłatnych szkoleniach i warsztatach prowadzonych przez ekspertów z zakresu żywności i żywienia, potwierdzonych certyfikatem wydanym przez SGGW, co może być przydatne w procedurach awansowych. Aktywne uczestnictwo w programie rozszerzy wiedzę nauczycieli z zakresu nauki o żywieniu człowieka w wieloaspektowym kontekście 12 mocy żywieniowych oraz udoskonali umiejętności jej praktycznego wykorzystania na zajęciach z uczniami.

 

Pozyskanie wiarygodnych i kompleksowych materiałów edukacyjnych:

Nauczyciele mają możliwość korzystania z wiarygodnych, przygotowanych przez ekspertów materiałów dydaktycznych (monografii, scenariuszy lekcji wraz z prezentacjami, komiksu, aplikacji EDU-APPKA, filmów edukacyjnych) dotyczących żywności i żywienia w aspekcie m.in. wpływu na zdrowie oraz środowisko, co pozwoli na bardziej efektywne i atrakcyjne prowadzenie zajęć z uczniami z zakresu edukacji żywieniowej.

 

Wsparcie merytoryczne:

Program zapewnia wsparcie merytoryczne oraz dostęp do najnowszych badań i publikacji z zakresu żywności i żywienia, co umożliwi nauczycielom optymalne planowanie i realizację zajęć z uczniami.

 

Współpraca i wymiana doświadczeń:

Udział w programie stwarza okazję do współpracy i wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami ze szkół podstawowych oraz daje możliwość współpracy ze środowiskiem akademickim, co może prowadzić do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań w codziennej pracy dydaktycznej. Nawiązanie kontaktów z uczelnią, może zaowocować wspólnymi badaniami naukowymi oraz organizacją zajęć w laboratoriach, a także przyczynić się do rozbudzenia w uczniach chęci studiowania i wyboru kierunku studiów w obszarze żywności, żywienia i zdrowia.

 

Wpływ na zdrowie uczniów:

Nauczyciele mogą bezpośrednio przyczynić się do poprawy zdrowia swoich uczniów, uczulając ich na unikanie zachowań niesprzyjających dobremu samopoczuciu i sprawności fizycznej, dzięki czemu wzrośnie też ich świadomość uczestniczenia w rozwiązywaniu ważnego problemu zdrowia publicznego jakim są choroby dietozależne, w tym nadwagi i otyłości, zaburzeń odżywiania wśród dzieci i młodzieży, co jest szczególnie ważne w pracy zawodowej.

 

Podniesienie prestiżu szkoły:

Aktywne uczestnictwo w programie może podnieść prestiż szkoły w środowisku lokalnym, pokazując zaangażowanie placówki w promowanie zdrowego stylu życia i dbałość o zdrowie uczniów oraz ich rodzin. Szkoła uzyskuje tym samym wizerunek instytucji odpowiedzialnej społecznie, a także promującej zdrowie.

Korzyści dla uczniów i ich rodziców

Rodzice

mają możliwość poszerzania wiedzy na temat prawidłowego żywienia, a także pozyskają wyniki badań stanu odżywienia swoich dzieci na podstawie składu ciała, co daje im możliwość, przy aktywnym i świadomym udziale dziecka, poprawy niektórych elementów stanu ich odżywienia. Realizując założenia programu wraz z dziećmi w domu mają możliwość oderwania się od schematu i rutyny codziennych zajęć, przygotowując wspólnie prozdrowotne posiłki. Daje to szanse na zwiększenie integracji rodziny i poprawę zwyczajów żywieniowych wszystkich jej członków.

 

Uczniowie

podnosząc swoje kompetencje z zakresu żywienia, oddziaływują na środowisko domowe i mogą wpływać na bardziej racjonalne wybory żywieniowe całej rodziny, począwszy od wyboru surowców, półproduktów i produktów w sklepie po przygotowywane posiłki i ich wspólną konsumpcję. Dodatkowo uzyskają też wiedzę jak ograniczać marnotrawstwo żywności w ich domach rodzinnych.

Korzyści dla środowiska akademickiego

Naukowcy

mają możliwość zdobycia aktualnej wiedzy na temat stanu odżywienia uczniów klas I-VIII szkół podstawowych oraz wykorzystania jej w publikacjach naukowych, co także może stanowi źródło rzetelnej wiedzy w kształtowaniu polityki edukacyjnej Państwa oraz zdrowia publicznego.

 

Współpraca ze szkołami podstawowymi

w zakresie wsparcia procesu dydaktycznego, poświęconego zagadnieniem prawidłowego żywienia pozwoli na wykorzystanie wiedzy naukowej w praktyce, przyczyniając się do jej upowszechniania.

 

Środowisko akademickie

może uczestniczyć w realizacji ważnego z punktu widzenia zdrowia publicznego celu, jaki jest zmniejszenie skali chorób dietozależnych najmłodszej populacji i propagowanie zdrowego stylu życia, co w konsekwencji może przyczynić się do poprawy stanu zdrowia całej populacji.

 

Wzbogacenie oferty dydaktycznej uczelni

poprzez prowadzenie studiów podyplomowych z zakresu edukacji zdrowotnej.